Dags att boka en resa


Snart är det dags att boka en resa till Grekland, jag brukar nämligen åka utomlands vid den här tiden och det finns många fördelar med att inte åka utomlands mitt i sommaren.

1. Det är billigare. De flesta åker utomlands på sommaren då de flesta har semester och det innebär att efterfrågan på resorna blir högre och då höjs priserna kraftigt, det är ganska stor skillnad på priserna, speciellt den här sommaren när det var så dåligt väder.

2. Det är ofta varmt och soligt här hemma i Sverige mitt i sommaren och då känns det ju onödigt att åka utomlands. (Denna punkt gäller inte denna sommar dock)

3. Det är mindre folk på hotellen. Det är inte lika mycket folk som åker utomlands den här tiden på året vilket innebär att det är mindre folk på stranden och i poolen vilket jag uppskattar.

4. Det är inte obehagligt varmt utomlands. Jag tycker att det är lite väl varmt att åka utomlands mitt i sommaren.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar